Cel mai important criteriu de selecţie a unui astfel de echipament de încălzire nu este dat de caracteristicile produsului, ci de preţ.
Constrângerile generate de criză se văd nu doar la achiziţia unei locuinţe, ci şi a unor dotări pentru aceasta, cum ar fi o centrală termică. Astfel, potrivit unui studiu derulat de compania de specialitate Ariston Thermo România, cel mai important criteriu la cumpărarea unui astfel de echipament de încălzire este preţul, cu o pondere de 37% dintre cazuri. Abia pe locurile următoare se situează aspecte precum eficienţa şi consumul. Cu o pondere de 7%, brandul este şi el un aspect important, alături de garanţia produsului, cu un procent de 7%. „Cel mai important criteriu care ar trebui să stea la baza procesului de cumpărare nu trebuie să fie preţul, ci o evaluare atentă a tuturor caracteristicilor tehnice oferite de produs, cât şi a serviciilor conexe, precum consultanţa, montajul şi service-ul”, subliniază Cătălin Drăguleanu (foto), director de vânzări în cadrul Ariston Thermo România.
Jumătate dintre români fac alegerea direct în magazin
Conform datelor companiei, aproximativ unul din doi români iau decizia finală de achiziţie a unei centrale termice direct la raft, după ce au stabilit în prealabil principalele funcţii de care ar trebui să dispună produsul. Pe de altă parte, există şi o pondere de 40% dintre cumpărători care decid încă de acasă ce produs vor să cumpere. Nu în ultimul rând însă, 10% dintre cumpărători nu se informează deloc despre caracteristicile produselor din această categorie şi fac alegerea direct în magazin. „Trebuie subliniat că acest comportament nu este dezirabil, consumatorii având nevoie să ştie din timp de ce tip de produs au nevoie şi care se potriveşte locuinţei lor”, precizează oficialul Ariston Thermo.
Un sfat pe care reprezentantul companiei îl adresează potenţialilor cumpărători de centrale termice constă în apelarea la o firmă de profil. „Alegerea unei companii specializate pentru montarea centralei termice este ideală, deoarece acestea pot oferi informaţii detaliate despre întregul proces şi sfaturi profesioniste despre tipul de echipament care trebuie ales, dar şi despre întregul sistem de încălzire. Totodată, acest tip de companii asigură, în majoritatea cazurilor, servicii de montaj şi asistenţă tehnică în şi după garanţie”, explică Drăguleanu.