JLL: În 2011 vor fi finalizate maximum 9 centre comerciale, din 15 anunţate

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Publicat pe: 4 Mai 2011, Ultima actualizare: 04 Mai 2011

Deşi multe proiecte au fost anunţate, puţine corespund standardelor vest-europene şi nu toate au o dată sigură de livrare.
La nivelul real estate-ului autohton, segmentul de retail oferă semne solide de stabilizare. Cu toate acestea, consultanţii imobiliari nu se încred într-o revenire explozivă a acestui sector, ci privesc cu precauţie anunţurile dezvoltatorilor. Potrivit celui mai recent raport de piaţă realizat de compania Jones Lang LaSalle (JLL), anul acesta vor fi finalizate pe piaţa autohtonă maximum nouă centre comerciale noi, deşi cel puţin 15 au fost anunţate. Printre cele mai reprezentative proiecte comerciale ce urmează a fi livrate în 2011 sunt: Maritimo Shopping Center în Constanţa, Palas în Iaşi, Colosseum Retail Park şi extensia Băneasa Shopping City în Bucureşti. “Cu toate că numărul total al proiectelor anunţate pentru 2011 este mai mare decât în 2010, în continuare sunt foarte puţine proiecte de centre comerciale la standarde vest-europene. Acest lucru oferă un avantaj competitiv centrelor comerciale deja finalizate şi cu rezultate dovedite, limitând în următorii ani planurile de expansiune ale marilor retaileri”, subliniază reprezentanţii JLL.

Brandurile internaţionale susţin cererea de spaţii moderne
Potrivit raportului realizat de companie, segmentul spaţiilor comerciale trece în momentul de faţă printr-o perioadă uşoară de revenire, marcată de intrarea în piaţă a numeroase branduri internaţionale. “Cererea de spaţii comerciale va creşte încet dar sigur, fiind în special dominată de retailerii internaţionali care activează în mod direct pe piaţă (şi mai puţin prin franciză)”, spun autorii studiului.

În ceea ce priveşte chiriile, acestea se află într-un proces de stabilizare şi consolidare. Astfel, cele mai mari tarife practicate marile centre comerciale sunt cuprinse între 65 şi 75 de euro pe metru pătrat pe lună. Pe de altă parte, chiriile pentru spaţiile comerciale stradale au rămas relativ constante din trimestrul al doilea al anului trecut, situându-se la un nivel de 60-70 de euro pe metru pătrat pe lună.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Colliers: Marile centre comerciale au făcut investiții de peste jumătate de milion de euro ca să se pregătească pentru redeschiderea din 15 iunie

Retailerii se așteaptă la o recuperare parțială a vânzărilor pe timpul verii și estimează că numărul vizitatorilor ar putea reveni la normal în decembrie. Potrivit datelor Colliers International, centrele...

citește mai departe
România, puţin atractivă pentru retaileri, după o intrare ca H&M?

Performanţele economice slabe fac ca ţara noastră să pălească în comparaţie cu alte pieţe ce-şi revin mai rapid după recesiune. Unul dintre factorii ce promite să susţină dezvoltarea pieţei...

citește mai departe
Retailerii internaţionali menţin chiriile spaţiilor comerciale la cote ridicate

Din al doilea trimestru al anului trecut, preţurile cerute de proprietarii spaţiilor de retail au început să se stabilizeze. Piaţa autohtonă de retail este printre primele segmente imobiliare ce...

citește mai departe
Ce retaileri deschid cele mai multe magazine noi în recesiune

Brandurile de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii au cele mai agresive strategii de expansiune. Cea mai mare parte a noilor branduri intrate pe piaţa autohtonă în ultimele 18 luni activează...

citește mai departe
Primul mall din Craiova se va deschide în ultimul trimestru al anului. 80% din spaţii sunt închiriate

Proiectul de retail va avea o suprafaţă închiriabilă de 55.000 de metri pătraţi şi va cuprinde peste 120 de magazine. În ultimul trimestru al acestui an se va deschide...

citește mai departe