Brandurile de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii au cele mai agresive strategii de expansiune.
Cea mai mare parte a noilor branduri intrate pe piaţa autohtonă în ultimele 18 luni activează în domeniul modei. Potrivit unui studiu realizat de CBRE, dintre peste 30 de retaileri care au deschis pentru prima dată magazine în România 61% deţin mărci în sectorul de fashion (îmbrăcăminte, accesorii şi încălţăminte), în vreme ce 6% activează în domeniul alimentar, 19% în cel de baruri şi restaurante şi alţi 13% în diverse sectoare de activitate (fitness, bricolaj etc.). Ca modalitate de operare, 70% dintre noii retaileri au apelat la francize, iar restul au ales metoda intrării directe în piaţă.
H&M, intrarea anului 2011
Anul trecut au deschis primele magazine pe piaţa locală nume internaţionale precum Emporio Armani, Gucci, Coccinelle, Gerard Darel, Moschino, Back Werk, Pure Fitness, M.A.C, Brioche Doree, Camaieu sau SIX. „Pentru 2011 sunt aşteptate alte nume importante: H&M (a semnat deja contracte de închiriere pentru câteva locaţii în Bucureşti şi în provincie), Leroy Merlin, Lidl (a cumpărat reţeaua Plus Discount din România, dar intenţionează să deschidă şi alte magazine), Subway si Burberry”, subiliniază reprezentanţii CBRE.
Potrivit datelor companiei, la sfârşitul anului trecut stocul modern de spaţii comerciale era de 2,2 milioane de metri pătraţi. Pe parcursul lui 2010, pe piaţa naţională a fost livrată o suprafaţă totală de 194.500 de metri pătraţi, ceea ce reprezintă o scădere cu 38% faţă de volumul înregistrat în 2009. În 2011 în România ar trebui livrat un volum de 244.000 de metri pătraţi de spaţii comerciale, din care 30% în Bucureşti.