Majoritatea bucureştenilor care doreau apartamente de „peste 100 de metri pătraţi” adoptă stilul raţional de locuire şi caută suprafeţe de 40-60 de metri pătraţi, potrivit analizelor realizate de Impact Developer&Contractor SA.
Adâncirea crizei economice a determinat schimbarea radicală a preferinţelor bucureştenilor în materie de spaţii de locuire. Nu se mai caută apartamentele foarte mari, de sute de metri pătraţi, ci cele de 40-60 de metri pătraţi, după modelul vest-european.
Schimbarea a fost identificată de analiştii Impact D&C în urma sondării permanente a preferinţelor celor peste 30.000 de posibili beneficiari înregistraţi în baza de date. Astfel, procentul celor care doresc spaţii cât mai generoase – de 90, 100, 120 de metri pătraţi a scăzut de la peste 60%, în urmă cu un an, la circa 4% în prezent. La ora actuală, circa 74% din cei aflaţi în căutarea unei locuinţe se orientează către suprafeţe cât mai mici, de 40-60 de metri pătraţi, punând un accent mai mare pe designul de interior şi pe folosirea la maximum a volumelor interioare. Peste 80% dintre aceştia îşi motivează orientarea către o locuinţă mai mică din punctul de vedere al suprafeţei prin prisma avantajului financiar: un spaţiu mai mic presupune cheltuieli mai mici atât cu investiţia şi amenajarea, cât şi cu mobilarea şi întreţinerea ulterioară.
De fapt, această tendinţă se manifestă de circa 10-15 ani în UE 15 (Belgia, Danemarca, Germania, Finlanda, Franţa, Marea Britanie, Irlanda, Italia, Luxemburg, Olanda, Austria, Suedia, Spania, Portugalia, Grecia). Din experienţa celor peste 100-200 de ani de trai în capitalism, clasa de mijloc din ţările vest-europene a înteles că resursele financiare nu trebuie blocate în cărămizi, ci puse să genereze capital pentru familie şi pensie! Astfel, britanicul are o locuinţă cu o suprafaţă medie de 76 de metri pătraţi (şi 4,8 camere), italianul de 81,5 metri pătraţi (3,8 camere), suedezul de 83 de metri pătraţi (repartizaţi în 4 camere), iar austriacul de 96 de metri pătraţi (3,7 camere), potrivit statisticilor europene. Pornind de la aceste date şi având în vedere partiurile posibile, rezultă că dimensiunile optime pentru spaţiile de locuit de inspiraţie occidentală sunt 34 de metri pătraţi la o garsonieră, 56 de metri pătraţi la două camere, 67 de metri pătraţi la trei camere şi 78 de metri pătraţi la 4 camere!
Oferte pentru fiecare
Pentru a răspunde noilor tendinţe manifestate pe piaţa rezidenţială autohtonă, Impact D&C oferă apartamente la dimensiuni occidentale şi, suplimentar, 3 noi soluţii de achiziţie:
Home Upgrade – soluţia dedicată celor care au deja o locuinţă veche în proprietate şi au nevoie de o alta nouă, cu mai multe camere. Aceştia sunt ajutaţi să-şi transforme locuinţa veche în avans pentru noul cămin şi beneficiază de rate pe 8 sau 10 ani la dezvoltator pentru a achita diferenţa.
Avantaj 2010 – soluţia dedicată celor care dispun acum de un avans minim şi nu au acces la altă sursă de finanţare pentru acoperirea diferenţei mai devreme de şase luni. Aceştia se pot muta în 48 de ore la garsonieră, 2 sau 3 camere, cu un avans de 8.500-15.500 euro, în funcţie de numărul de camere, şi beneficiază de şase luni de graţie ca să-şi aleagă modalitatea de achitare a diferenţei: din surse proprii, prin credit bancar sau cu rate la dezvoltator.
TEN – soluţia dedicată tinerilor care nu pot accesa programul Prima Casă. Aceştia se pot muta în 48 de ore în casă nouă, cu numai 10% avans şi diferenţa până la valoarea totală a locuinţei o achită în rate la dezvoltator.
Impact la Târgul Naţional Imobiliar
Aceste noi soluţii de achiziţie s-au regăsit în oferta dezvoltatorului polului urban Greenfield la Târgul Naţional Imobiliar (TNI), desfăşurat în perioada 23-26 septembrie. Oferta a fost întregită cu locuinţe la preţuri promoţionale – garsonieră cu loc de parcare inclus la 61.149 euro, 2 camere cu loc de parcare inclus la 71.976 euro sau 3 camere cu loc de parcare inclus la 95.996 euro cu TVA – şi cu o tombolă cu premii… în Greenfield.
DESPRE IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR SA:
Impact Developer & Contractor SA, înfiinţată în 1991 prin subscripţie publică, este cotată la Bursa de Valori Bucureşti. Compania – care a introdus conceptul de “ansamblu rezidenţial” în România – a dezvoltat până acum, în 5 oraşe, 16 zone rezidenţiale, pentru mai mult de 2.000 de familii ce locuiesc în case şi apartamente. Portofoliul este completat cu 25.000 de metri pătraţi de birouri şi spaţii comerciale, precum şi de servicii de administrare complexe. Soluţiile de achiziţie propuse clienţilor includ concepte folosite în premieră în România: CallBuy®; A 2a Casa® (locuinţa veche poate fi vândută fără niciun comision prin intermediul companiei, iar valoarea se consideră avans pentru un nou apartament); Habitest® (testarea în condiţii reale a viitoarei locuinţe şi a ansamblului ales); locuinţele configurabile de tip Kaleidoscop®.