Culmea digitalizării? Un dezvoltator vinde primele apartamente exclusiv online: trendul momentului sau doar de moment?

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Publicat pe: 28 Iulie 2020, Ultima actualizare: 28 Iulie 2020

Deși cumpărătorii se arată, azi, semnificativ mai deschiși la interacțiunile online, aceștia nu au renunțat la precauție.

Pe fondul schimbărilor generate de răspândirea COVID-19, mediul online a căpătat, cu siguranță, o greutate semnificativ mai mare în viața de zi cu zi a românilor. Imobiliarele nu fac excepție de la această tendință, mulți cumpărători optând, mai ales în perioada de izolare, pentru interacțiunea mediată cu agenții imobiliari, dar și cu vânzătorii.

Iată însă că, deși cumpărătorii au, acum, libertarea de a merge la vizionări, un dezvoltator din Capitală a anunțat încheierea primelor sale tranzacții exclusiv „de la distanță”. „Ca urmare a noilor măsuri impuse de pandemie, întreaga piață de real estate își reorientează eforturile și strategia către mediul online. Cu oforturile dozate către deschidere și sinceritate, Loft Green Apartaments, proiectul de apartamente pasive din Mogoșoaia, a vândut primele două apartamente 100% online, fără a fi vizionate fizic de către cumpărători”, explică reprezentanții Ecovillas, compania dezvoltatoare.

Citește și:
Interacțiunile „la distanță”, viitorul tranzacțiilor imobiliare?

O achiziție planificată pentru revenirea în țară

Cumpărătorii celor două apartamente sunt două familii tinere, cu vârste cuprinse între 30 și 45 de ani, care locuiesc în afara țării, dar plănuiesc să se întoarcă acasă – în luna august, aceștia urmează să se mute în casă nouă. „Mai mult o necesitate decât un trend, digitalizarea își face simțită prezența tot mai puternic în segmentul imobiliar. Dacă până în prezent vizionările virtuale erau doar o pregătire pentru cele fizice, de această dată au substituit întreg procesul de vânzare face-to-face”, arată reprezentanții dezvoltatorului. De menționat este că, pentru una dintre cele două familii, părinții rămași în țară au vizitat apartamentul, după ce acesta fusese achiziționat.

„Trebuie să recunosc că, mai mult decât tranzacțiile în sine, m-a bucurat să văd că eforturile noastre de a înțelege nevoile clienților și de a ne apropia de ei au dat roade și în online. Apartamentele pe care le-am vândut au două camere, vedere spre pădure, iar clienții au vârsta cuprinsă între 30 si 45 de ani. Discutând personal cu ei, am observat că, pentru decizia de cumpărare, au fost foarte importante transparența proiectului – noi avem materiale vizuale cu stadiul construcției de la fundație și până în prezent – și ideea în sine de apartament pasiv, de a fi eco-friendly.”

Gabriel Focșeneanu, Ecovillas

 

Citește și:
Sunt aproape GATA: primele apartamente „verzi” dintr-un ansamblu de lângă pădurea Mogoșoaia

Crește interesul pentru achizițiile în scop investițional: chiar 30% din apartamentele noi, cumpărate în vederea închirierii

O tranzacție „de la distanță”, influențată de mai mulți factori

Potrivit reprezentanților companiei dezvoltatoare, argumentul decisiv a fost, în ambele tranzacții, costurile reduse, aproape de zero, cu întreținerea. Aceștia precizează, însă, că eficiența tehnologizării pieței imobiliare în contextul pandemiei depinde, însă, și de factori precum adaptabilitatea și încrederea clienților în dezvoltatorii imobiliari și în firmele de intermedieri. „Decizia de cumpărare în cazul unui imobil este deosebit de complexă, fiind o investiție majoră pe termen lung, iar experiența unei crize financiare a insuflat în rândul potențialilor cumpărători un spirit precaut vizibil, cu care atât dezvoltatorii, cât și firmele de intermedieri s-au împrietenit în ultimii ani, prin atenția sporită față de nevoile publicului, calitatea construcției și tehnicile de promovare și vânzare deopotrivă“, arată aceștia.

„Un factor important în procesul decizional al unei achiziții imobiliare este încrederea în brand. Cu bucurie pot să zic că investițiile din ultimii ani în marketing, identitatea brandului și construirea unui fundament de încredere în rândul clienților noștri are acum roade cuantificabile. Cei care au achiziționat de la distanță apartamentele noastre au mărturisit că prezența puternică în online, de la social media la articole de presă, a avut o influență puternic pozitivă în decizia de cumpărare, prin încrederea pe care au simțit-o atât față de proiect, cât și față de dezvoltator.“

Gabriel Focșeneanu, Ecovillas

 

Citește și:
Standardele de dezvoltare sustenabilă câștigă teren și pe piața rezidențială. Câte locuințe „verzi” certificate are România

Despre Loft Green Apartaments:
Aflată la al doilea proiect rezidențial pe piața autohtonă, compania Ecovillas investește în prezent zece milioane de euro în dezvoltarea ansamblului Loft Green Apartments. Acesta va include trei blocuri de locuințe pasive, deservite de 7.500 de metri pătrați de spații verzi și facilități complementare. Cele 154 de apartamente cu vedere la pădure vor beneficia de costuri aproape de zero la întreținere, iar prima fază a construcției este deja locuită. Primul proiect al companiei, numit chiar Ecovillas, a fost început în 2015, iar în 2016 a fost vândut în totalitate. Între timp, valoarea de piață a celor 32 de case pasive a urcat cu aproximativ o treime.
Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Încep lucrările pentru un nou ansamblu în Sectorul 1. Ai zonă de promenadă pe malul lacului și spațiu dedicat pentru yoga și pilates

În luna august încep lucrările pentru ansamblul rezidențial Corallis, localizat în zona Petrom City din nordul Bucureștiului. KÉSZ România urmează să investească peste 51 de milioane de euro în...

citește mai departe
Gică Popescu, Dan Petrescu și Cristina Neagu au investit în acest proiect. Dezvoltatorul construiește 250 de apartamente noi

Dezvoltatorul imobiliar My Place Residence North a lansat a doua fază a proiectului MyPlace North care va include 250 de apartamente. Din totalul acestora, 55% au fost vândute deja,...

citește mai departe
Apartamente cu GRĂDINĂ, inclusiv cu TVA REDUS, de vânzare în EnVogue Residence – Iuliu Maniu, zona Militari! (P)

Având două sau trei camere, unitățile locative de acest tip sunt disponibile pentru mutare imediată, iar unele se încadrează atât în plafonul de preț prevăzut pentru achitarea unei cote...

citește mai departe
Cum se văd vânzările de apartamente de la etajul 19? (P)

Sfârșitul anului aduce în lumina reflectoarelor unul dintre proiectele cele mai impunătoare din București, ansamblul Global Residence Monolitului aflat lângă stația de metrou Mihai Bravu, un complex cu regim...

citește mai departe
Un nou ansamblu rezidențial în estul Capitalei. Apartamentele s-au pus în vânzare săptămâna aceasta

HILS Development, dezvoltator cu peste 4.000 de apartamente în portofoliu, lansează un nou proiect rezidențial. HILS Sunrise va fi construit în imediata apropiere a stației de metrou Anghel Saligny...

citește mai departe