Acum că ai reușit să găsești un chiriaș pentru locuința ta trebuie să decizi care este modalitatea cea mai potrivită pentru tine pentru colectarea chiriei.
Poți lua această decizie având în vedere aspecte precum programul pe care îl ai la locul de muncă, distanța dintre locuința ta actuală și cea dată în chirie sau dorința ta de a vizita locuința închiriată cât mai des pentru a te asigura că totul este în regulă.
1. Virament bancar – în cazul în care programul tău de la birou este foarte încărcat și ajungi foarte târziu acasă în fiecare zi, ar fi recomandat să îi soliciți chiriașului să facă plata prin virament bancar. Altfel, vizitele la ore târzii îl pot deranja pe chiriaș, care își dorește să se simtă ca “acasă” în locuința închiriată și vrea să aibă parte de intimitate. În plus, nu știi niciodată ce program de muncă și ce tabieturi are acesta.
Alternativa ar fi colectarea chiriei în weekend, dar poți pierde mult timp făcând acest lucru și nu vei mai apuca să te ocupi de propriile planuri.
Viramentul bancar este o modalitate bună de colectare a chiriei și în cazul în care distanța dintre locuința actuală și cea dată în chirie este mare, de exemplu dacă acestea se află în orașe diferite.
2. Colectarea chiriei în persoană – acesta poate fi un motiv ideal pentru a face o vizită chiriașului și pentru a afla în ce stare se află locuința.
Având o dată stabilită pentru vizită, chiriașul știe exact când să te aștepte și nu îl vei lua prin surprindere cu inspecții neașteptate. În plus, vei învăța mai multe despre ce fel de persoană este, de fapt, acesta. Dacă știe că urmează să bați la ușă pentru a colecta chiria și nu are grijă să facă ordine, de cele mai multe ori, arată că acestuia nu îi pasă de menținerea locuinței într-o stare bună. Dacă, în schimb, te așteaptă cu ordine și curățenie înseamnă că este un chiriaș bun care are grijă de locuința ta.
3. Colectarea chiriei prin intermediul unui administrator – în acest caz discutăm despre serviciul de property management pe care îl oferă mai multe firme specializate care activează în domeniul imobiliar. Astfel, administratorul devine o persoană care intermediază relația dintre chiriaș și proprietar, asigură lucrările de mentenanță pentru locuință și răspunde solicitărilor venite din partea chiriașului.
Serviciile unei firme de property management pot fi utile pentru proprietarii care au mai multe locuințe pe care vor să le dea în chirie, pentru cei care nu locuiesc în apropierea imobilelor închiriate sau pentru cei care nu sunt dispuși sau nu au timp să facă efortul de a stabili și de a menține o relație bună cu chiriașii.
Astfel de servicii pot fi obținute contra cost. Este vorba despre un preț fix, de circa 60 de euro, la care se adăugă taxe suplimentare pentru intervenții sau reparații. De cele mai multe ori, clientul are la dispoziție o platformă prin intermediul căreia poate ține legătura cu firma respectivă.