Ai scos casa la vânzare și ai avut câteva vizionări, dar discuțiile s-au oprit aici. Te întrebi probabil care sunt lucrurile care îi țin la distanță pe cumpărători și te împiedică să închei tranzacția?
Există o serie de motive care ar putea să ducă la apariția unei astfel de situații. Unele pot ține de tine și pot fi remediate, altele nu. Iată despre ce este vorba.
1. Te aștepți să găsești un cumpărător mai repede decât este posibil.
Atunci când decizi să scoți la vânzare o proprietate trebuie să fii realist și să nu te aștepți să găsești un cumpărător peste noapte. După perioada de “boom” imobiliar și problemele apărute la acel moment pe piață, cumpărătorii au devenit din ce în ce mai precauți atunci când se gândesc să își cumpere “casa visurilor”.
Mai ales în ultimii ani s-a putut observa tendința acestora de a aloca tot mai mult timp pentru găsirea unei proprietăți. Potrivit datelor Market360 aferente anului 2017, în marile orașe ale țării, timpul necesar pentru vânzarea unui apartament este de circa 3 luni, în timp ce în cazul unei case poți să aștepți un cumpărător chiar și 8 luni.
2. Locuința este supraevaluată.
Verifică încă o dată dacă prețul solicitat nu este prea mare față de cel mediu de vânzare al unor proprietăți similare din aceeași zonă.
Poți face acest lucru consultând instrumentul prețExpert. Acesta este un produs inovativ, unic în România, dezvoltat de Imobiliare.ro, care poate fi utilizat de vânzători pentru a afla în doar câteva secunde cât valorează o proprietate imobiliară și în cât timp se va vinde, dar și ce proprietăți similare există pe piață, care sunt prețurile medii de vânzare în zona respectivă și cum au evoluat acestea pe parcursul ultimilor 3 ani.
În momentul de față, rapoartele “Opinie Preț” pot fi generate pentru locuințe din peste 100 de localități din România.
În cazul în care ajungi la concluzia că, într-adevăr, proprietatea a fost supraevaluată inițial este recomandat să scazi prețul.
Atenție! Un alt motiv pentru care prețul locuinței ar putea fi mai mare decât cel al unor proprietăți similare este acela că ți-ai lăsat o marjă de negociere prea mare. În general, proprietarii din marile orașe optează pentru o marjă mică, de 2,5%-4%, potrivit celor mai recente date AnalizeImobiliare.ro.
3. Locuința are nevoie de îmbunătățiri.
Posibilii cumpărători se pot speria de îmbunătățirile pe care ar trebui să le facă înainte de a se muta sau sunt presați de timp și nu sunt dispuși să aștepte o anumită perioadă de timp până la finalizarea unor astfel de lucrări.
Este bine să ai în vedere realizarea unor îmbunătățiri, nu foarte costisitoare, pentru a te asigura că locuința este cât mai atractivă. Poți încerca să zugrăvești pereții sau să schimbi obiectele sanitare din baie.
4. Fotografiile folosite pentru promovarea proprietății nu sunt potrivite.
Fotografiile atașate anunțului de vânzare sunt foarte importante. Persoanele interesate de achiziționarea unei proprietăți sunt influențate de acestea să contacteze proprietarul și să programeze o vizionare.
Nu încerca să “cosmetizezi” anunțul de vânzare folosind imagini care nu prezintă locuința pe care vrei să o vinzi. Nu vei face altceva decât să atragi persoane nepotrivite, care caută un alt tip de locuință, și vei pierde timp cu vizionările.
5. Există un miros neplăcut sau este prea mult zgomot în locuință.
Cei care vin să vadă proprietatea nu trebuie să simtă niciun miros neplăcut pe parcursul vizionării. Este recomandat astfel să faci curățenie, să aerisești, să arunci gunoiul și, dacă ai animale de companie, să cureți cuștile sau litiera în cazul pisicilor.
Încearcă să identifici sursa mirosului neplăcut. Acesta poate să apară, de exemplu, din cauza mucegaiului. Verifică dacă ai o astfel de problemă și încearcă să o rezolvi.
Dacă locuința se află la un bulevard foarte circulat este bine, totodată, să închizi geamurile în timpul vizionării pentru a te asigura că zgomotul produs de traficului rutier nu îi va deranja pe posibilii cumpărători.