Vrei să vinzi? Ponturi despre potențialul cumpărător!

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare, Ştirea zilei
Publicat pe: 22 Ianuarie 2016, Ultima actualizare: 25 Ianuarie 2016

Știai că mai mult de 20% dintre românii de peste 18 ani își doresc să cumpere o locuință?

Dacă te numeri printre cei care au o locuință de vânzare, cu siguranță că îți dorești să închei o tranzacție rapid și, totodată, în condiții cât mai bune – motiv pentru care oferta ta ar trebui să se plieze pe exigențele cererii existente în piața de profil. Pentru asta însă, ai nevoie să-ți cunoști potențialul cumpărător, chiar înainte de a intra în contact direct cu el. Un studiu realizat recent de Imobiliare.ro te poate ajuta să-ți formezi o imagine realistă asupra acestuia.

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-images-concept-happy-young-family-new-apartment-dream-plan-interior-image47745819

Potențialul pieței rezidențiale autohtone, reflectat concret în cererea de locuințe, s-a intensificat în 2015 comparativ cu anul precedent, relevă analiza citată. Astfel, 40,1% dintre cei chestionați au declarat că au o nevoie imobiliară activă, în creștere cu 4,2 puncte procentuale față de nivelul consemnat în 2014 (respectiv 35,9%). Avansul a fost generat aproape exclusiv de creșterea interesului pentru achiziția de proprietăți imobiliare, în vreme ce segmentul de închirieri a rămas relativ stabil.

„În raport cu anii trecuți, crește ponderea celor care au o nevoie imobiliară imediată și a căror așteptare este să își soluționeze această nevoie în mai puțin de o lună. Aproape 41% dintre cei interesați să cumpere au deja o locuință. Prețul rămâne cel mai important criteriu de alegere a proprietății, în timp ce vechimea imobilului contează pentru 21,4% dintre respondenți. Mediul online își consolidează rolul ca sursă principală de informare, chiar dacă rețelele sociale nu capitalizează deocamdată la acest capitol.”

Adrian Erimescu, director general Imobiliare.ro

Dintre cei care au recunoscut că au o nevoie imobiliară activă, mai mult de jumătate, respectiv 55,2%, își doresc să cumpere o locuință, în timp ce o pondere de 23,2% au nevoie să vândă. Pe de altă parte, 11% dintre respondenți vor să dea o proprietate în chirie, restul de 10,6% fiind interesați să ia în chirie.

În ceea ce privește timpul alocat pentru încheierea unei tranzacții, majoritatea celor intervievați (43,5%) așteaptă să-și rezolve problema imobiliară într-un interval mai mare de șase luni; la polul opus, 19,7% dintre aceștia au o nevoie imobiliară urgentă, pe care sunt nevoiți să o îndeplinească în mai puțin de o lună. Față de anul 2014, se constată o ușoară creștere a nevoilor imobiliare urgente, de la o cotă de 15,4%, la 19,7%.

Dintre potențialii cumpărători, 38,3% s-ar afla la achiziția primei lor locuințe, în timp ce 40,7% au deja o casă, dar își doresc una nouă. Nu în ultimul rând, restul de 21% ar vrea să cumpere un imobil pentru a-l închiria. Cât despre modalitatea de plată, o pondere importantă, de aproape 40% dintre respondenții din această categorie, intenționează să facă plata cash pentru imobilul vizat, în timp ce aproximativ 60% declară că vor contracta un credit bancar.

În locuințele ce urmează a fi achiziționate vor locui cu precădere cupluri sau familii tinere, formate din două (46,5% din cazuri) sau trei persoane (26,6%). Astfel, doar 11,8% dintre cei intervievați urmează să locuiască singuri în imobilul cumpărat, iar 10,5% au patru sau mai mulți membri în familie. În 4,6% dintre noile locuințe nu va locui nimeni.

Prețul (încă) bate zona!
Cât despre principalele criterii luate în calcul la achiziția unei locuințe, ordinea priorităților rămâne aceeași ca în 2014. Astfel, prețul este în continuare factorul cu cea mai mare greutate în ochii potențialilor cumpărători, fiind luat în calcul de 76,9% dintre aceștia; pe locul al doilea se situează zona (cu o pondere de 53,7%), urmată de confortul imobilului (36,6%), de apropierea de utilități (33,7%) și de vechimea imobilului (21,4%).

Mediul online rămâne cea mai importantă sursă de informare pentru clienții din imobiliare, urmat de recomandările cunoștințelor și prietenilor. Astfel, site-urile de profil reprezintă sursa de informare în care respondenții au cea mai mare încredere (50,5%), urmate de recomandările cunoștințelor și prietenilor (44,5%) și agențiile imobiliare (37,7%). Rețelele sociale reprezintă un mediu latent de informare imobiliară, fiind considerate demne de încredere pentru 10,5% dintre potențialii cumpărători.

Cercetarea a fost derulată de către Imobiliare.ro în parteneriat cu Synaptic Intelligence în perioada 12 noiembrie – 10 decembrie 2015. Studiul a avut în vedere un eșantion reprezentativ al populației utilizatorilor de internet din România, cu vârste de peste 18 ani, din județele București-Ilfov, Timiș, Cluj, Brașov, Iași și Constanța.

Părerile cititorilor
2 păreri
  • Robert

    Dacă vrei sa-ți repari pantofii,ce faci?
    Raspuns: apelează la un profesionist….

  • Vasilescu Petre

    …si in concluzie, cum pot face sa vand rapid o proprietate…?
    Ma ajutati?

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
În februarie, trendul de creștere a prețurilor apartamentelor a continuat. Excepție notabilă în București

În februarie, prețurile solicitate pentru apartamentele noi și vechi scoase la vânzare s-au majorat, la nivel național, cu 0,8%. Potrivit Indicelui Imobiliare.ro, suma medie solicitată la nivel de țară...

citește mai departe
Prețurile apartamentelor la începutul lui 2022

În ultima lună, cel mai semnificativ avans a fost consemnat de Cluj-Napoca, orașul de pe Someș fiind urmat, la ceva distanță, de Constanța și București, în vreme ce Iașiul...

citește mai departe
Vilă de lux în cartierul Făget, Cluj-Napoca. Se vinde complet mobilată și utilată, are trei terase și loc de piscină – FOTO (P)

Locuința este situată într-o zonă liniștită, dezvoltată în apropierea pădurii din sudul orașului și formată în mod preponderent din case și vile. Visezi să locuiești la curte, într-unul dintre...

citește mai departe
Autograph – promisiunea unui stil de viață definit de calitate, bun gust și siguranță (P)

Ansamblul rezidențial de vile dezvoltat de North Point creează condițiile perfecte pentru un stil de viață liniștit și relaxant, în apropierea Bucureștiului. Proiectul Autograph Otopeni Villas este expresia atenției...

citește mai departe
Oferte de Black Friday pe Imobiliare.ro: reducere de 128.000 de euro la achiziția unei vile în nordul Capitalei

Imobiliare.ro anunță lansarea unei ample campanii de Black Friday, dedicată consumatorilor finali, ce se va derula până la sfârșitul lunii noiembrie. În momentul de față, pe site sunt listate...

citește mai departe