La modul ideal, orice amenajare ar trebui să fie unică și să reflecte cât mai bine personalitatea locatarilor.
Două dintre principiile (nescrise) în materie de design interior sunt creativitatea și originalitatea. Într-o oarecare măsură, aceste obiective pot fi atinse (uneori fără costuri prea mari) prin armonizarea inedită a unor materiale, piese de mobilier și decorațiuni comercializate în mod obișnuit pe piață. Următorul „nivel”, rezervat de regulă prodesioniștilor din domeniu, constă însă în participarea activă la crearea acestor produse.
Citește și:
Stilul de viață francez: inspirație pentru amenajarea casei tale!
Kuma România, companie producătoare de lavoare, blaturi şi mobilier pentru băi şi bucătării, pune la dispoziția clienților săi două modalități de personalizare a produselor, în funcție de cerințe. Cea dintâi – și cea mai facilă – permite selectarea unui tip de bol de lavoar ce va fi plasat pe un blat cu dimensiunile solicitate de cumpărător. Acesta poate alege, totodată, între 10 grupe de materiale disponibile și 75 de culori diferite.
Cea de-a doua variantă de personalizare presupune o implicare mult mai activă a clientului pe partea de design. „Cei ce își doresc un concept unic pentru baia lor pot opta pentru crearea propriului model de bol Innovation, într-un material solid surface. În acest caz, imaginația este singura limită, întrucât modelele pot fi realizate de la zero, împreună cu specialiștii Kuma”, explică reprezentanții companiei.
„Succesul lavoarelor personalizate se datorează, în primul rând, avantajelor pe care le prezintă. Un astfel de produs se adaptează spațiului deja existent, fără a mai fi nevoie de alte compromisuri, iar românii au înțeles că designul, calitatea și durabilitatea acestor produse este foarte importantă.”
Camelia Olesen, director executiv Kuma România
Potrivit Kuma România, 80% din totalul comenzilor venite de pe piața locală sunt reprezentate de produse realizate la comandă. Deși cerute mai ales în sectoarele HoReCa, office, comercial, medical și în școli, lavoarele „custom made” stârnesc din ce în ce mai mult şi interesul persoanelor fizice, punctează reprezentanții companiei. Românii aleg această variantă din dorința de a realiza o amenajare unică, cât mai bine adaptată personalității și gusturilor proprii.
Aproximativ un sfert din vânzările totale ale Kuma România sunt realizate pe piața locală, restul mergând spre țări precum Danemarca, Norvegia, Suedia, Olanda, Franța sau Ungaria. În mod interesant, doar 60% din ponderea comenzilor pentru export au ca obiect produse speciale. Pe segmentul rezidențial, românii care optează pentru produse personalizate aleg nuanţe deschise de crem, beige sau orange, în timp ce popoarele nordice, spre exemplu, preferă culori închise, până la negru.