Zona nu este singurul aspect care modelează profilul clientului.
Din punctul de vedere al localizării, piața închirierilor de apartamente din București poate fi împărțită în două categorii majore: ofertele din cartiere și cele din zonele „premium”, cel mai bine cotate, unde se încadrează centrul și nordul orașului. Când vine vorba de profilul clientului, lucrurile nu mai stau însă atât de simplu – aspecte precum anul construcției, tipul de locuință sau trăsături specifice fiecărei zone în parte generează aici variații importante.
Oferte în blocuri noi, dar și vechi
O exemplificare perfectă este zona Dorobanți. Potrivit reprezentanților companiei Regatta, publicul interesat de această parte a Bucureștiului este unul eterogen din punct de vedere socio-profesional. Încadrându-se, datorită localizării favorabile, la categoria zonelor „premium”, Dorobanțiul se distinge însă dintre acestea datorită ofertei mai accesibile ca preț. Asta se datorează în principal faptului că, spre deosebire de alte cartiere exclusiviste, aici pot fi găsite atât apartamente în vile, cât și în blocuri vechi sau în ansambluri rezidențiale nou-construite. Astfel, cartierul este atractiv atât pentru expați, cât și pentru tineri activi în mediul de business (angajați ai unor mari companii) și chiar pentru familii. Pentru fiecare dintre aceste trei categorii, un factor important de atracție este reprezentat de gradul ridicat de siguranță, datorită ratei reduse a criminalității, spun reprezentanții Regatta.
Parcurile, ambasadele și oportunitățile de distracție
Pentru expați, mai contează mult proximitatea față de majoritatea misiunilor diplomatice, precum și accesul facil către oportunitățile sociale și culturale oferite de centrul orașului. Toate categoriile de clienți, dar în special tinerii sunt atrași de multiplele opțiuni culinare și de petrecere a timpului liber. Pentru familii, paleta largă de oportunități educaționale (atât prin instituții de învățământ public și privat, cât și prin centre vocaționale) reprezintă un important punct forte al acestui cartier. Acestuia i se adaugă deschiderea către mai multe parcuri bucureștene – aspect atractiv, desigur, pentru toți potențialii chiriași.
Citește și:
Unde stau și ce chirii plătesc oamenii de afaceri străini