Promotiile vor continua sa fie principalul element de atractie in cadrul targurilor de locuinte, insa vor fi limitate pe perioade scurte
Anul trecut, sortii au stat in unanimitate de partea cumparatorilor. Dezvoltatorii s-au intrecut in a aduce pe piata fel de fel de oferte speciale, menite sa scoata potentialii clienti din letargie. Preturile in scadere, promotiile si modalitatile de plata flexibile au reusit nu de putine ori sa trezeasca entuziasmul celor aflati in asteptare. In 2010 insa, raportul de forte intre dezvoltatori si cumparatori pare a fi ceva mai echilibrat. Cel putin asa anticipeaza cei dintai, tinand cont de strategiile de vanzari pregatite pentru anul in curs.
Targurile, sub lumina reflectoarelor
O conditie sine qua non pentru mentinerea vanzarilor la un nivel onorabil este reprezentata de participarea la targurile imobiliare autohtone. Ionut Negoita, co-fondator si presedinte al grupului Pro Confort, spune ca locuintele dezvoltate de compania sa vor fi si anul acesta prezente in primele randuri ale evenimentelor de profil ale Bucurestiului. Ca raspuns la interesul dezvoltatorilor, editiile programate de organizatori sunt numeroase. Spre exemplu, targul Project Expo va avea loc anul acesta de patru ori (in lunile martie, mai, septembrie si octombrie), fata de cinci ori anul trecut. „Pentru prima editie, avem standurile din interior ocupate aproape in totalitate, ne gandim la instalarea unui cort afara”, spune Karina Condei, reprezentanta Zero Point Consulting, compania organizatoare a targurilor Project Expo. Planuri mari au si organizatorii targului Timon, ce se va desfasura in cel putin trei editii in 2010, potrivit lui Vlad Vlasceanu, directorul Ad Media Consulta. Acesta precizeaza ca editiile de anul acesta, desi mai putine fata de 2009, vor reprezenta un pas inainte din punctul de vedere al suprafetei ocupate si al numarului de companii participante.
Mai multe proiecte noi
Prezenta dezvoltatorilor la targurile de locuinte autohtone se anunta insa ceva mai diferita fata de anul trecut. Acestia par sa fi facut un pas inainte, facand un pas timid de la epuizarea stocurilor vechi la demararea unor noi proiecte. Karina Condei anticipeaza ca anul acesta vor avea loc mai multe lansari de ansambluri rezidentiale, urmand ca doar prima editie a targului Project Expo sa gazduiasca cinci proiecte noi. Atitudinea developerilor este una pozitiva, dat fiind ca si cumparatorii sunt mai entuziasti, explica aceasta.
In ceea ce priveste instrumentele de marketing la care vor apela dezvoltatorii, Karina Condei estimeaza ca si in 2010 promotiile vor fi principalul punct de atractie pentru public. „Aceasta este principala strategie in actualul context economic”, motiveaza ea. O diferenta majora fata de anul trecut va fi totusi. „Vor exista in continuare promotii pe parcursul targurilor, dar vor fi limitate ca timp si spatiu”, anticipeaza Vlasceanu. Desi anul trecut compania pe care o conduce s-a numarat printre cele care au reusit sa atraga interesul clientilor prin astfel de elemente, Ionut Negoita spune ca, pentru 2010, nu are deocamdata un plan foarte clar in ceea ce priveste instrumentele de marketing ce vor fi utilizate in cadrul targurilor.
Preturi in usoara urcare
Pe langa limitarea promotiilor, o schimbare de directie fata de anul trecut este reprezentata de politica de preturi adoptata de catre developeri. Astfel, potrivit estimarilor generale, tendinta generala nu va mai fi cea de scadere, ci, pe alocuri, chiar de majorare. „Sunt destui dezvoltatori care au anuntat de la sfarsitul anului trecut cresterea preturilor”, spune Vlasceanu. Printre acestia se numara dezvoltatorul ansamblului Green City, care a anuntat incheierea campaniei de preturi promotionale practicate in 2009. In acest context, la prima editie a Timon preturile locuintelor noi se vor situa la aproximativ acelasi nivel de la sfarsitul lui 2009 sau chiar mai sus. Ionut Negoita se numara printre dezvoltatorii mai modesti din imobiliarul autohton: acesta nu are in plan cresteri de preturi in prima jumatate a anului, insa nici de scaderi nu mai poate fi vorba – nici macar promotionale. Abia din a doua jumatate a lui 2010 s-ar pune problema unor usoare scumpiri ale locuintelor dezvoltate de Pro Confort.
uncas
Ma bucur sa vad oameni disperati care nici nu mai au uzul ratiunii atunci cand incearca sa mai faca ceva care sa duca la pierderi minime. Fratilor de crescut preturile se poate face oricand dar de vandut sigur nu se mai vand.Eu unul nu ma bag sclav la banca 30 ani pentru un apartament care de fapt nu merita nici jumate din bani, numai de dragul de al sti multumit pe Negoita. Trebuie sa fii dus cu pluta daca se mai spera la urcari de preturi. De fapt nu ma mira, multi dintre noi nu traiesc cu picioarele pe pamant si nici nu vor sa se rataceasca printre noi, asemeni GUVERNANTILOR
Vise placute
veronica
si ma intreb atunci cine o sa le cumpere