Vrei să vinzi? 3 motive să NU stai (ca) în vacanță toată vara

scris de Adriana Lefter in categoria Proprietari, Ştirea zilei, Ştiri imobiliare, Sfaturi
Publicat pe: 11 Iulie 2014, Ultima actualizare: 11 Iulie 2014

Deși cererea scade în anotimpul cald, piața imobiliară nu intră totuși în „hibernare”.

Odată cu venirea sezonului estival, orașul devine mai leneș, iar timpul (până la vacanță) se scurge tot mai încet. Deși să aștepți cu nerăbdare concediul – și să te bucuri din plin de el – este cât se poate de firesc, asta nu înseamnă că ai undă verde pentru a intra în stand-by pe toată perioada verii. Un principiu valabil atât în viața de zi cu zi, cât și atunci când încerci să vinzi o proprietate imobiliară.

Imobiliare.ro îți prezintă câteva motive pentru care, în calitate de vânzător, ar trebui să rămâi „în priză” și în timpul sezonului cald:

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photography-house-human-hands-presenting-small-model-image37534967

1. În piață rămân și clienți serioși:
În mod tradițional, perioada de vară este caracterizată, în mod firesc, printr-o cerere mai scăzută pe piața imobiliară, atât în materie de închirieri, cât și de vânzări. Asta nu înseamnă însă că toți cumpărătorii se fac nevăzuți. Deși mulți își încetinesc procesul de căutare, iar unii chiar își amână în mod conștient decizia de achiziție pentru toamnă, în piață rămân totuși și destui clienți hotărâți, serios interesați să încheie o tranzacție – atunci când găsesc ceea ce își doresc, bineînțeles. De menționat este faptul că, în ultimii ani, activitatea de tranzacționare pe timp de vară a fost susținută din plin de aplicanții la programul Prima Casă.

2. Îți poți face proprietatea mai… vandabilă:
După cum probabil știi, prima impresie e adesea crucială în vânzarea unei proprietăți. Prin urmare, o perioadă mai puțin aglomerată la capitolul vizionări și întâlniri cu potențiali clienți poate fi o oportunitate pentru a face o serie de „retușuri” pentru care poate nu ai avut timp până acum. Mai ales dacă locuiești în casa pe care vrei să o vinzi, fă o curățenie generală, spală geamurile, zugrăvește în caz de nevoie, repară micile (sau marile) defecțiuni etc. Asigură-te că un potențial cumpărător se va putea imagina locuind aici și că se va putea simți „ca acasă” încă de la o primă vizită.

3. Vara, un moment potrivit pentru a-ți repoziționa oferta în piață:
Sezonul estival poate fi o perioadă propice și pentru a-ți (re)analiza, la modul realist, oferta de vânzare. Mai ales dacă ai o proprietate pe piață de ceva timp (cel puțin o lună de zile), e un moment bun să „cântărești” feedback-ul pieței la aceasta. În cazul în care interesul potențialilor clienți lasă de dorit – fie că telefonul nu sună, fie că oamenii vin la vizionări, dar nu se arată dornici să încheie o tranzacție –, e clar că ai de făcut o schimbare (sau mai multe). Dacă ai nevoie de ajutor pentru identificarea și remedierea motivului pentru care proprietatea ta nu stârnește atenția dorită în piață, poți solicita ajutorul unui agent imobiliar profesionist.

Părerile cititorilor
8 păreri
  • Claudia Ungureanu

    Buna ziua,

    Intentionez sa vand un apartament de trei camere in Stefan cel Mare, Bucuresti pentru a putea achizitiona o casa in Londra, in Marea Britanie. Apartamentul on Bucuresti este modern cu imbunatatiri si se afla situat intr-un bloc de 3 nivele langa spitalul Colentina, pe strada Dr. Calistrat Grozovici.

    Inca nu am facut o evaluare a apartamentului din Romania insa , presupunand ca ar fi 80000 Euro, va rog sa ma sfatuiti ce taxe, comisioane, onorarii si alte obligatii financiare standard as avea eu ca si vanzator.

    As dori sa fac calculele necesare legate de aceasta tranzactie insa nu stiu care e valoarea pe care as putea-o obtine in mana dupa ce vand apartamentul in Bucuresti. Stiind acest lucru voi putea sa incep sa caut agenti/ banci pentru obtinerea credit ipotecar in Anglia si voi putea sa aflu cam in ce valoare voi putea sa achizitionez o proprietate in Anglia si ce depozit pot sa depun la cumparare in Anglia.

    Va multumesc.

    Cu respect,
    Claudia Ungureanu.

  • Alex

    Din pacate piata imobiliara din Romania mai are mult de parcurs pana a se stabili ca o piata adevarata.Ne putem intilni cu foarte putini profesionisti ai domeniului si cu foarte multi “amatori lipsiti de cel mai elementar ……..(puneti dvs .ceea ce credeti in spatiul cu puncte). Nu este posibil ca o agentie la care un cumparator apeleaza pt.ai gasi un imobil sa perceapa comision si de la vanzator. Pai atunci pe cine reprezinta? Pe amandoi?!!!??; atit pe cumparator, cel care ii solicita serviciile, cat si pe vanzator care doar pune imobilul la vanzare!!!. In acest caz este un conflict de interese si ne intrebam inspre cine se indreapta interesul?!. Este clar ca aici agentia face joc dublu, atit pe banii cumparatorului, cat si pe banii vanzatorului. Agentia te suna si te intreaba ” Doriti o colaborare? Da doresc, dar tu nu poti sa-mi ceri comision din moment ce tu soliciti colaborarea!!! Sincer si din experienta am intilnit situatii josnice, de mai mare rusinea, dar daca lumea este “fraiera”, ei incearca.

  • bratu elena

    fff buna! teoria practica e mai grea!+

  • Mihai Aurel

    Exista o concurenta M A R E specifica interesului personal in relatia Proprietar vanzator – societatea imobiliara de vanzari sau constructii si cumparator . Iata in ce consta :
    – vanzatorul D o r e s t e sa primeasca c/v proptrietati in corelatie cu interesul de a cumpara o locuinta – cea ce este greu .
    – Societatea imobiliara de vanzare – doreste sa obtina un comision cat mai mare , cea ce – l determina sa afiseze un pret specvific interesului sau , D A R care nu este in corelatie cu pretul de cumparare al proptrietarulu vanzator.dezechilibreu .
    _ Societatea imobiliara de constructii – are interes sa obtina un profit cat mai mare cea ce – l determina sa stabileasca un pret de constructie ” exegerat ” prin metode cunoscute de EII .
    D E C I _ CONCLUZIA mes este ca ” sa se gaseasca o relatie rdciproc avantajoasa si in timp cat mai scurt intre cei in joc , contrariu timp pierdut si chiar B A N I > > <<

  • Petre

    vreau sa vand o proprietate cu o casa in care locuiesc, o casa nefinisata in interior,cu acces la o crama, un club, o povarna, o magazie solida, solar si livada tanara, productiva…dar nu am puterea sa renovez, sa lustruiesc…

  • gavrilei lucian

    buna ideia,am de vandut o mostenire in jud. suceava,dolhestii mari,vs rog ma puteti ajuta?

  • iulian balan

    vreau sa vind apartament 3 camere zona busteni

  • angela

    foarte bune strategiile pe care le_ati specificat

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
În februarie, trendul de creștere a prețurilor apartamentelor a continuat. Excepție notabilă în București

În februarie, prețurile solicitate pentru apartamentele noi și vechi scoase la vânzare s-au majorat, la nivel național, cu 0,8%. Potrivit Indicelui Imobiliare.ro, suma medie solicitată la nivel de țară...

citește mai departe
Prețurile apartamentelor la începutul lui 2022

În ultima lună, cel mai semnificativ avans a fost consemnat de Cluj-Napoca, orașul de pe Someș fiind urmat, la ceva distanță, de Constanța și București, în vreme ce Iașiul...

citește mai departe
Vilă de lux în cartierul Făget, Cluj-Napoca. Se vinde complet mobilată și utilată, are trei terase și loc de piscină – FOTO (P)

Locuința este situată într-o zonă liniștită, dezvoltată în apropierea pădurii din sudul orașului și formată în mod preponderent din case și vile. Visezi să locuiești la curte, într-unul dintre...

citește mai departe
Autograph – promisiunea unui stil de viață definit de calitate, bun gust și siguranță (P)

Ansamblul rezidențial de vile dezvoltat de North Point creează condițiile perfecte pentru un stil de viață liniștit și relaxant, în apropierea Bucureștiului. Proiectul Autograph Otopeni Villas este expresia atenției...

citește mai departe
Oferte de Black Friday pe Imobiliare.ro: reducere de 128.000 de euro la achiziția unei vile în nordul Capitalei

Imobiliare.ro anunță lansarea unei ample campanii de Black Friday, dedicată consumatorilor finali, ce se va derula până la sfârșitul lunii noiembrie. În momentul de față, pe site sunt listate...

citește mai departe