La vanzarea unui apartament proprietarul trebuie sa prezinte urmatoarele documente:
–actul de proprietate asupra apartamentului, care poate fi dupa caz: contract de vanzare-cumparare, certificate de mostenitor, contract de donatie, sentinta civila definitiva si irevocabila, etc.
–extrasul de carte funciara, care se obtine de catre biroul notarial de la Oficiul de Carte Funciara din cadrul Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara si este valabil 10 zile de la data depunerii cererii. Extrasul de carte funciara este documentul care certifica datele de identificare ale unei proprietati, precum si situatia juridica a acesteia(daca este sau nu ipotecata, daca exista sau nu interdictii de instrainare, etc.)
–certificatul fiscal, care se obtine de la Administratia Financiara si care certifica faptul ca proprietarul este la zi cu darile fata de stat(impozite, taxe, amenzi, etc).
–adeverinta de la asociatia de proprietari, care sa arate ca proprietarul este la zi cu plata cheltuielilor de intretinere, de reparatii sau alte cheltuieli comune.
–certificatul energetic, document care atesta performanta energetica a cladirii.
–adeverinta de la Electrica, care sa arate ca proprietarul este cu platile la zi.
–actele de identitate ale proprietarilor.
Echipa Blitz Imobiliare, Leonard Munteanu
Nechita
buna ziua! ma puteti ajuta cu cateva raspunsuri? Suntem 5 frati,care in urama decesului parintilor am ramas cu o casa pe care acum am dori sa o vindem! intrebarile mele: ce acte sunt obligatoriu de facut de proprietar,sau daca asta ramane la libera intelegere cu,cumparatorul sa le faca el sau jumatate eu jumatate el! fiind 5 frati si locuind in alt oras decat cel in care se afla proprietatea ,nu am putea noi sa mergem din timp la notar aici unde locuim sa ne dam acordul ca atunci cand o sa vand imobilul sa nu mai fie nevoie de toti? multumesc