Imobiliare.ro lansează SpatiiComerciale.ro, primul portal dedicat exclusiv segmentului comercial

scris de Adriana Lefter in categoria Ştirea zilei
Publicat pe: 30 Ianuarie 2013, Ultima actualizare: 29 Ianuarie 2013

Obiectivul pentru 2013 vizează recuperarea investiţiei în proiect, estimată la 100.000 de euro.

Imobiliare.ro lansează SpaţiiComerciale.ro, primul proiect online destinat exclusiv segmentului comercial. Noua platformă, pentru care au fost necesare mai bine de şase luni de dezvoltare, urmăreşte să devină un hub informaţional în materie de spaţii de birouri, retail, hale logistice şi industriale, terenuri, dar şi de alte proprietăţi cu potenţial investiţional. „Nevoia de a separa conţinutul rezidenţial de cel comercial şi lansarea proiectului SpatiiComerciale.ro s-au desprins în urma unei serii de cercetări calitative de tip focus-grup, organizate în 2012, cu potenţiali chiriaşi, consultanţi, mici şi mari proprietari, dezvoltatori de spaţii de birouri şi parcuri de retail, reprezentanţi ai unor companii multinaţionale, ai mediului antreprenorial sau ai unor IMM-uri locale”, subliniază Adrian Erimescu, directorul general al Imobiliare.ro.

Venituri de un milion de euro până în 2015
Pentru primul an, dezvoltatorii proiectului urmăresc recuperarea investiţiei, estimată la 100.000 de euro, precum şi atragerea unui număr cât mai mare de anunţuri. Obiectivele pe termen mediu sunt atragerea de venituri cumulate de un milion de euro şi depăşirea pragului de 30.000 de anunţuri, până la finalul lui 2015. ”Pornim cu 9.500 de spaţii comerciale din 437 de localităţi, ceea ce înseamnă că deja am reuşit să reunim cel mai mare număr de anunţuri într-un singur loc. O treime din oferta disponibilă deja pe site este concentrată în Bucureşti, urmează Timişoara (1.500 de anunţuri) şi Cluj-Napoca (980 de anunţuri). Peste 500 de anunţuri sunt deja şi în Constanţa, Ploieşti sau Braşov. La fel ca şi în cazul Imobiliare.ro, vom pune un mare accent pe acurateţea bazei de date cu scopul de a comunica tendinţele acestei pieţe. Mai mult, vom păstra în site inclusiv anunţurile deja închiriate. În plus, proprietarii vor avea la dispoziţie o serie de rapoarte prin care pot urmări performanţa portofoliului propriu de oferte în comparaţie cu anunţurile concurente”, notează Adrian Erimescu, directorul general al Imobiliare.ro. Acesta precizează că toate proprietăţile sunt localizate pe hartă şi că sunt păstrate în site inclusiv activele închiriate, ceea ce dă o vizibilitate de ansamblu asupra ofertei din piaţă.

O punte între proprietari şi chiriaşii mici şi mijlocii
Potrivit reprezentantului Imobiliare.ro, scopul platformei SpatiiComerciale.ro este de a facilita comunicarea, uneori obstrucţionată din cauza gradului ridicat de fragmentare, dintre acel segment al cererii reprezentat de IMM-uri şi firme antreprenoriale şi oferta existentă pe piaţa locală a proprietăţilor comerciale. Astfel, din punctul de vedere al proprietarilor, în momentul de faţă, chiriaşii tradiţionali – marile companii – reprezintă un segment relativ stabil de clienţi: aceştia vizează de regulă spaţii de tip prime, semnează contracte pe perioade de (până la) 5 ani şi sunt, de regulă, aduşi de companiile de consultanţă imobiliară. Există însă un alt segment important de clienţi, foarte dinamic, reprezentat de IMM-uri şi mediul antreprenorial, la care proprietarii nu au acces în mod facil.

Pe de altă parte, din punctul de vedere al potenţialilor chiriaşi, oferta de proprietăţi comerciale din piaţă este foarte fragmentată, ceea ce le îngreunează accesul la spaţiile disponibile. Această categorie de clienţi are oricum un acces limitat la spaţiile prime, din cauza preţurilor ridicate şi condiţiilor contractuale greu de îndeplinit pentru o firmă mică (contract pe termen lung, garanţia echivalentă a câtorva luni de chirie etc.), dar poate reprezenta o bună piaţă pentru majoritatea spaţiilor stradale sau clădirile de birouri de clasă B sau C. Pe de altă parte, ofertele sunt greu de găsit şi prezentate sumar, iar chiriaşii nu au posibilitatea de a contacta formal pe proprietarul unui spaţiu deja închiriat (dar care poate fi disponibil pe piaţă într-un interval de timp relativ scurt).

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
În contextul pandemiei, parcurile de retail au avut de câștigat în fața mallurilor

Mallurile au resimțit efectele închiderii magazinelor cu produse neesențiale, dar și a restaurantelor și cinematografelor. Parcurile de retail din România s-au dovedit a fi mult mai reziliente în timpul...

citește mai departe
În cadrul ansamblului Dimri Residence va fi finalizată o clădire mixtă, de retail și birouri, în vara lui 2021

Imobilul va avea o suprafață de 7.000 de metri pătrați, peste 40% dintre spațiile comerciale disponibile aflându-se în discuții în vederea închirierii. Dezvoltatorul imobiliar Dimri Construction & Development, de...

citește mai departe
Dezvoltatorii se extind și în județele care duceau lipsă de proiecte comerciale moderne. Parcurile de retail, „pariul” momentului

În ciuda epidemiei de Covid-19, capitalele de județ sunt atractive pentru investitorii în proiecte de retail, datorită potențialului lor economic. Cel mai recent raport de piață realizat de compania...

citește mai departe
Românii n-au renunțat la cumpărături: aproape o treime dintre retaileri au avut vânzări similare sau mai mari în T3 2020 față de 2019, în ciuda scăderii traficului în magazine

Evoluția celor doi indicatori relevă că, deși merg mai rar în magazine, consumatorii sunt dispuși să cheltuiască mai mult într-o singură „vizită”. Deși retailul a fost unul dintre cele...

citește mai departe
Cele mai recente livrări de pe piața de retail. La cât ajunge stocul autohton de asemenea spații

Potrivit reprezentanților Cushman & Wakefield Echinox, piața de profil prezintă în continuare potențial de dezvoltare. În urma celor mai recente livrări de centre comerciale, stocul de retail modern din...

citește mai departe