Venirea sezonului estival nu descurajează companiile care vor să-şi extindă sau să-şi relocheze activitatea.
În mod tradiţional, perioada de vară este caracterizată de o anumită apatie pe piaţa imobiliară – dar nu numai. Cu toate acestea, luna iunie a fost până acum cea mai activă perioadă din an în ceea ce priveşte închirierea de spaţii de birouri destinate companiilor medii, ce caută suprafeţe cuprinse între 400 de metri pătraţi şi 1.000 de metri pătraţi, spun reprezentanţii Esop Consulting. Astfel, doar în primele trei săptămâni din a şasea lună din 2012, compania a încheiat contracte pentru 28% din totalul spaţiilor medii închiriate de la începutul anului. „Firmele de talie medie care au apelat la Esop în ultimele cinci luni pentru găsirea unui sediu nou fie au avut nevoie de un spaţiu mai mare datorită extinderii afacerilor, fie au dorit să găsească un spaţiu cu o imagine mai bună la un buget asemănător cu cel pe care îl plăteau la sediul vechi”, subliniază Alexandru Petrescu, managing partner al Esop Consulting. Potrivit acestuia, birourile cu suprafeţe cuprinse între 400 şi 1.000 de metri pătraţi se adresează companiilor cu 25 până la 100 de angajaţi. De la începutul lui 2012 până în prezent, volumul total al tranzacţiilor realizate de companie pe acest segment a fost de 10.800 de metri pătraţi. Printre tranzacţiile întermediate în această lună de companie se numără o vilă interbelică din zona Unirii (foto). Imobilul cu o suprafaţă de 737 de metri pătraţi a fost ocupat de agenţia de publicitate Next Advertising.