Am meditat la câteva lucruri şi se pare că ne-a prins bine
- În perioade de criză se fac cele mai bune investiţii imobiliare;
- Criza înseamnă şi oportunitate
- Orice lucru, întâmplare, faptă poate fi privit din două unghiuri / ce este bun pentru unii este rău pentru alţii
- Gândurile, vorbele şi faptele acţionează ca un bumerang asupra ta
- Constatări vizibile şi de bun augur
Am devenit mai calculaţi, mai dornici de a ne informa cât mai corect şi mai atenţi la ce se întâmplă în jurul nostru faţă de “nu mă interesează, nu sunt eu implicat, nu mă afecteaza”. Analizăm, gândim şi căutăm ceva mai mult, înainte de a face o invesţie de orice fel. Punem mai mult preţ şi alocăm mai mult timp găsirii colaboratorilor oneşti, informaţi, de cuvânt, amabili şi pozitivi. Zvonurile, încurajarea tinerilor de a-şi achiziţiona Prima casă, dobânzile băncilor, vara, recâştigarea încrederii în noi, scăderea preţurilor în medie cu 30 % faţă de vara lui 2008, convingerea că piaţa imobiliară s-a stabilizat cât de cât şi nu mai este pe o pantă descendentă au dus la dezmorţirea pieţei (nu în totalitate, să nu se înţeleagă greşit).
- Sfaturi
Nu încercaţi să estimaţi momentul în care piaţa atinge punctul ce mai de jos sau cel mai de sus pentru că veţi pierde. Încheiaţi o tranzacţie atunci când aveţi nevoie şi când puteţi, “exploatând la maxim” consultanţii de vânzări ancoraţi în realitate (evitaţi să vă bazaţi pe sfaturile celui care ştie tot şi care de obicei seamănă cu personajul principal din Aventurile lui Habarnam). Schimbările de preţuri pe piaţa imobiliară în această perioadă se produc atât de repede încât este greu să găseşti cel mai bun moment pentru a încheia o tranzacţie reuşită. Ceea ce este sigur, este că se fac tranzacţii imobiliare şi piaţa nu este moartă aşa cum spun unii.
Dacă veţi considera că nu aveţi nevoie de o agenţie imobiliară atunci nu o căutaţi, dar dacă doriţi un sprijin real şi avizat şi doriţi să faceţi cea mai bună investiţie în perioadă actuală cea mai bună mişcare ar fi să motivaţi agenţiile să lucreze pentru dumneavoastră. Situaţia este taman invers decât o văd unii clienţi de genul ”În vremurile astea vreţi acelaşi comision ca în vremurile bune?”
De fapt în perioada asta putem obţine mai mult şi explicaţia este simplă. Dacă anul trecut erau în Braşov 400 agenţii imobiliare şi erau 800 clienţi într-o luna, acum sunt 20 de agenţii şi 150 de clienţi, de care să ne ocupăm cu prioritate?
Alegeţi agenţia şi mergeţi la sediul acesteia pentru o prima discuţie. Când discutaţi cu consultantul imobiliar fiţi cât mai sincer şi descrieţi cât mai corect nevoia de spaţiu şi posibilităţile de plată înainte de cerinţă; de cele mai multe ori acestea nu coincid. Pentru eficientă trebuie să oferiţi ceea ce cereţi – corectitudine, sinceritate, punctualitate,etc.
Nu analizaţi preţurile după ceea ce vedeţi în ziare. Luati în calcul şi agenţiile imobiliare mai puţin cunoscute cu 1 sau 2 angajaţi care au ales să stea pe piaţă ”la agăţat clienti” şi care fac publicitate imobilelor la cele mai mici preţuri, imobile care nu se vindeau nici în cele mai bune perioade. Luaţi în calcul construcţiile noi la cele mai mici preţuri dar mergeţi pe teren şi cu un specialist pentru a vă explica diferenţa de preţ. Cel mai important este să nu-i băgaţi pe toţi în aceiaşi oală indiferent că vorbim de dezvoltatori sau consultanţi imobiliari.
Pentru vânzători
Dacă doriţi să vindeţi acum şi nu la anul (Auzim foarte des: “Nu mă grăbesc am timp două luni”) – puţine sunt imobilele care se vând de la o zi la alta, dar de la o luna la altă puteţi vinde dacă stabiliţi un preţ corect corelat cu posibilităţile de cumpărare ale clienţilor. Este o perioadă în care există cât de cât cerere pe anumite nişe de piaţă dar nu uitaţi că gradul de confort al vânzătorilor de până anul trecut s-a mutat la cumpărători.
În perioada în care preţurile erau pe o pantă ascendentă eraţi cu un pas înaintea creşterii mai nou sunteţi cu doi în urmă descreşterii. Dacă aveţi un client hotărât vindeţi pentru că nu ştiţi când va apărea al doilea, dar nu cu orice preţ, cereţi părerea specialiştilor; s-ar putea să vă coste mai puţin comisionul decât diferenţă de preţ pe care o veţi accepta bucuroşi că aţi realizat tranzacţia singuri fără intermediari.
Pentru cumpărători
Dacă aveţi posibilitatea să cumpăraţi şi găsiţi imobilul care vă satisface, nu uitaţi că mai sunt şi alţi potenţiali cumpărători în aceiaşi situaţie. Ni s-a întâmplat de câteva ori în ultima lună să avem doi clienţi care se hotărăsc asupra aceluiaşi imobil şi se ajunge la licitaţie. Nu mai există cererea de anul trecut dar dacă doreaţi să fiţi singurul cumpărător pe piaţă şi să dictaţi preţul trebuia să cumpăraţi. Încă mai puteţi influenţa preţurile la terenurile industriale, agricole sau intravilane fără utilităţi. Atenţie la ceea ce se promovează la nivel de proiect cu finalizare peste 2 ani şi la preţuri mult sub ce este acum pe piaţă.
Oare dezvoltatorii vor construi şi vor vinde în avantajul cumpărătorilor şi în dezavantajul lor ? Întrebaţi-ne şi vă vom recomanda cele mai bune variante. Avem contracte cu majoritatea dezvoltatorilor, vă luăm acelaşi comision indiferent de ofertă, scopul nostru este să vă avem clienţi şi peste 10 ani.
Pentru agenţiile imobiliare
S-a terminat perioada în care clienţii foloseau clişeul: „Nu negociaţi comisionul nu-i nimic, mă duc peste drum că mai sunt cel puţin 10 agenţii în zonă care negociaza”, acelea au dispărut şi bine au făcut. Dacă mai suntem pe piaţă, haideţi să lucrăm în mod profesionist pentru a fi vizibile servicii oferite. La fel noi ca şi băncile şi instituţiile trebuie să câştigăm încrederea oamenilor. Într-o piaţă haotică în care toţi intermediau şi lucrau pe bază de „capace” era mai greu să iasă în evidenţ[ calitatea serviciilor, mergea oricum. Scopul şi eforturile noastre ar trebui îndreptate spre performanţă cu ajutorul calităţii, al informării continue, al responsabilităţii şi al promovării lucrurilor cu adevărat valoroase. Schimbările din ultima perioadă trebuie să se reflecte şi în schimbarea de atitudine a fiecăruia indiferent că suntem prestatori sau beneficiari de servicii; Nu toată lumea încape în „ Arcă”.
Despre Euro Dome Imobiliare
Prezentă de 8 ani pe piaţa imobiliară braşoveană, Agenţia Imobiliară Euro Dome Imobiliare are ca scop dezvolaterea relaţiilor pe termen lung cu persoanele care sunt puse în faţa unei tranzacţii imobiliare. Începând cu luna mai încasările au crescut nu numai faţă de începutul anului 2009 ci şi faţă de aceiaşi perioadă a anului trecut în medie cu 30 % ţinând cont că preţurile s-au înjumătăţit şi comisionul este procentual. Numărul angajaţilor a crescut, conducerea agenţiei a diversificat publicitatea şi în momentul de faţă pot oferi consiliere.