8 motive pentru care “Imobiliarele sunt bune”

scris de Adriana Lefter in categoria Ştirea zilei
Publicat pe: 9 Mai 2011, Ultima actualizare: 09 Mai 2011

Astăzi a fost lansată o campanie socială menită să repare imaginea industriei autohtone de real estate prin evidenţierea aspectelor sale pozitive.

Cei care lucrează în imobiliare se lovesc adesea de prejudecăţile mai mult sau mai puţin justificate ce înconjoară acest domeniu de activitate. Cei aproape trei ani de criză nu au făcut decât să adâncească imaginea negativă despre industrie. Acesta este motivul pentru care astăzi a fost lansată o campanie socială cu titlul „Imobiliarele sunt bune”. Iniţiatorul acestei campanii, Ilias Papageorgiadis (CEO al More Real Estate Services), spune că, de la izbucnirea recesiunii, toată lumea a început să vorbească într-un mod negativ despre tot ce înseamnă imobiliare – toţi vorbesc despre lucrurile care au fost făcute greşit, însă nimeni nu menţionează şi părţile pozitive ale acestui domeniu de activitate. „Este totuşi o industrie de miliarde de euro, care oferă de lucru unor zeci de mii de oameni, o industrie care reprezintă ţara noastră în faţa investitorilor străini. Economia României este corelată cu piaţa de imobiliare autohtonă. Atunci când piaţa de imobiliare (şi piaţa de construcţii adiacentă) erau în creştere, economia se afla în cel mai bun moment al său. Odată ce piaţa de imobiliare a început să scadă, economia românească a înregistrat un declin major, demonstrând astfel legătura puternică cu acest segment al pieţei. Este evident că, fără relansarea sectorului de imobiliare, va fi foarte dificil ca economia României să se stabilizeze”, subliniază Papageorgiadis.

Cui se adresează campania şi cine o susţine
Campania este adresată atât jucătorilor implicaţi direct în piaţa imobiliară (brokeri imobiliari, dezvoltatori, consultanţi, evaluatori, avocaţi, bancheri, arhitecţi, urbanişti, constructori, contractori, experţi cadastrişti, etc.), cât şi masei populaţiei care este afectată în mod indirect de ceea ce se întâmplă în piaţă, chiar prin simpla închiriere sau achiziţie a unei locuinţe. Campania va dura opt săptămâni (între 9 mai-8 iulie) şi va consta în discutarea avantajelor aduse de activitatea imobiliară. Doritorii pot vota pe două platforme online (www.imobiliarelesuntbune.ro sau www.realestateisgood.ro) şi îşi pot exprima părerea cu privire la avantajele pe care le aduce această industrie. În fiecare săptămână se va discuta câte un aspect pozitiv al acestui domeniu, participanţii la campanie putând face noi propuneri de subiecte de discuţie. Până acum, şi-au exprimat susţinerea faţă de această campanie 12 jucători din piaţă, printre care se numără: Ruxandra Cleciu (preşedinte ARAI şi directoarea companiei Neocasa), Dragoş Dragoteanu (preţedintele Euroest), Valentin Ilie (CEO Coldwell Banker Affiliates of Romania), Troy Javaher (directorul general al Jones Lang LaSalle), Adrian Şişchin (proprietarul reţelei Re/Max în România), Cătălin Scripcaru (preşedintele Century 21), Eduard Uzunov (preşedintele Regatta), Radu Zilişteanu (analist imobiliar).

Cele opt motive de bază ce vor fi discutate în cadrul campaniei „Imobiliarele sunt bune”:

1. Toată lumea este afectată, în mod direct sau indirect, de ceea ce se întâmplă în piaţa imobiliară. Fiecare este, la un moment dat, proprietar, cumpărător, vânzător sau chiriaş.
2. Evoluţia PIB-ului României este direct influenţată de cifrele înregistrat în domeniul construcţiilor: când cele din urmă sunt ridicate sau scăzute, la fel se întâmplă cu cel dintâi.
3. În ciuda recesiunii, piaţa imobiliară reprezintă un segment de miliarde de euro, unul dintre cele mai mari din economia autohtonă şi din sud-estul Europei. Iar potenţialul este şi mai mare odată ce indicii economic vor începe să crească.
4. Imobiliarele fac parte din toate momentele vieţii unui om: când îşi alege o casă, când visează la o altă locuinţă, mai bună sau mai mare, când vrea să se mute într-o altă zonă sau alt oraş, când se mută într-un nou birou.
5. Acest domeniu reuneşte o gamă variată de specialişti: brokeri imobiliari, dezvoltatori, consultanţi, evaluatori, avocaţi, bancheri, arhitecţi, urbanişti, constructori, contractori, experţi cadastrişti etc.
6. Atunci când un investitor studiază piaţa românească, acesta se va consulta cu un expert imobiliar, fie că acesta este un consultant, un avocat, un bancher sau un contabil. Acesta se numără printre cei care contribuie la formarea imaginii ţării şi va influenţa decizia investitorului.
7. Deşi trecem printr-o perioadă de criză, în imobiliare activează zeci de mii de oameni. Odată ce economia îşi va reveni, acest domeniu va genera alte mii de locuri de muncă.
8. Nevoile României în imobiliare sunt uriaşe: locuinţe noi, birouri, spaţii comerciale, unităţi de producţie, drumuri, şcoli, spitale. Niciunul dintre aceste proiecte nu ar fi posibil fără o industrie imobiliară.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Orașul unde plătești cu 75% mai mult decât prețul pe țară pentru un apartament nou – GRAFICE

Românii plătesc tot mai mult pentru a deveni proprietari. Apartamentele s-au scumpit într-un an la nivel național cu 13%. Prețul mediu solicitat de proprietari și dezvoltatori a ajuns la...

citește mai departe
Berceni, cartierul campion la apartamente noi din București. Cât plătesc cumpărătorii? – GRAFICE

Cele mai multe apartamente noi din București pot fi găsite în Berceni. Peste 3.000 de locuințe aflate în clădiri finalizate în ultimii cinci ani sunt disponibile cumpărătorilor la unele...

citește mai departe
Capitala prețurilor în creștere. Cartierele cu cele mai scumpe și cele mai ieftine apartamente noi din București – GRAFICE

Nu există în București nicio zonă în care prețurile solicitate pentru apartamentele noi scoase la vânzare să fie în scădere comparativ cu cele înregistrate în prima jumătate a anului...

citește mai departe
Cât de atractiv este pentru cumpărători cartierul Băneasa? Aproape 2.000 de apartamente noi, în construcție – GRAFICE

În prima jumătate a anului în curs, Băneasa a fost unul dintre cartierele bucureștene care a atras cei mai puțini cumpărători. Pentru fiecare apartament nou disponibil la vânzare au...

citește mai departe
Tei și Drumul Taberei, cartiere-dormitor din București care atrag un număr substanțial de cumpărători. Cum evoluează prețurile? – GRAFICE

Tei și Drumul Taberei sunt două cartiere din București care au evoluat diferit pe parcursul ultimilor cinci ani, dar atrag în momentul de față un număr semnificativ de potențiali...

citește mai departe