Astăzi a fost lansată o campanie socială menită să repare imaginea industriei autohtone de real estate prin evidenţierea aspectelor sale pozitive.
Cei care lucrează în imobiliare se lovesc adesea de prejudecăţile mai mult sau mai puţin justificate ce înconjoară acest domeniu de activitate. Cei aproape trei ani de criză nu au făcut decât să adâncească imaginea negativă despre industrie. Acesta este motivul pentru care astăzi a fost lansată o campanie socială cu titlul „Imobiliarele sunt bune”. Iniţiatorul acestei campanii, Ilias Papageorgiadis (CEO al More Real Estate Services), spune că, de la izbucnirea recesiunii, toată lumea a început să vorbească într-un mod negativ despre tot ce înseamnă imobiliare – toţi vorbesc despre lucrurile care au fost făcute greşit, însă nimeni nu menţionează şi părţile pozitive ale acestui domeniu de activitate. „Este totuşi o industrie de miliarde de euro, care oferă de lucru unor zeci de mii de oameni, o industrie care reprezintă ţara noastră în faţa investitorilor străini. Economia României este corelată cu piaţa de imobiliare autohtonă. Atunci când piaţa de imobiliare (şi piaţa de construcţii adiacentă) erau în creştere, economia se afla în cel mai bun moment al său. Odată ce piaţa de imobiliare a început să scadă, economia românească a înregistrat un declin major, demonstrând astfel legătura puternică cu acest segment al pieţei. Este evident că, fără relansarea sectorului de imobiliare, va fi foarte dificil ca economia României să se stabilizeze”, subliniază Papageorgiadis.
Cui se adresează campania şi cine o susţine
Campania este adresată atât jucătorilor implicaţi direct în piaţa imobiliară (brokeri imobiliari, dezvoltatori, consultanţi, evaluatori, avocaţi, bancheri, arhitecţi, urbanişti, constructori, contractori, experţi cadastrişti, etc.), cât şi masei populaţiei care este afectată în mod indirect de ceea ce se întâmplă în piaţă, chiar prin simpla închiriere sau achiziţie a unei locuinţe. Campania va dura opt săptămâni (între 9 mai-8 iulie) şi va consta în discutarea avantajelor aduse de activitatea imobiliară. Doritorii pot vota pe două platforme online (www.imobiliarelesuntbune.ro sau www.realestateisgood.ro) şi îşi pot exprima părerea cu privire la avantajele pe care le aduce această industrie. În fiecare săptămână se va discuta câte un aspect pozitiv al acestui domeniu, participanţii la campanie putând face noi propuneri de subiecte de discuţie. Până acum, şi-au exprimat susţinerea faţă de această campanie 12 jucători din piaţă, printre care se numără: Ruxandra Cleciu (preşedinte ARAI şi directoarea companiei Neocasa), Dragoş Dragoteanu (preţedintele Euroest), Valentin Ilie (CEO Coldwell Banker Affiliates of Romania), Troy Javaher (directorul general al Jones Lang LaSalle), Adrian Şişchin (proprietarul reţelei Re/Max în România), Cătălin Scripcaru (preşedintele Century 21), Eduard Uzunov (preşedintele Regatta), Radu Zilişteanu (analist imobiliar).
Cele opt motive de bază ce vor fi discutate în cadrul campaniei „Imobiliarele sunt bune”:
1. Toată lumea este afectată, în mod direct sau indirect, de ceea ce se întâmplă în piaţa imobiliară. Fiecare este, la un moment dat, proprietar, cumpărător, vânzător sau chiriaş.
2. Evoluţia PIB-ului României este direct influenţată de cifrele înregistrat în domeniul construcţiilor: când cele din urmă sunt ridicate sau scăzute, la fel se întâmplă cu cel dintâi.
3. În ciuda recesiunii, piaţa imobiliară reprezintă un segment de miliarde de euro, unul dintre cele mai mari din economia autohtonă şi din sud-estul Europei. Iar potenţialul este şi mai mare odată ce indicii economic vor începe să crească.
4. Imobiliarele fac parte din toate momentele vieţii unui om: când îşi alege o casă, când visează la o altă locuinţă, mai bună sau mai mare, când vrea să se mute într-o altă zonă sau alt oraş, când se mută într-un nou birou.
5. Acest domeniu reuneşte o gamă variată de specialişti: brokeri imobiliari, dezvoltatori, consultanţi, evaluatori, avocaţi, bancheri, arhitecţi, urbanişti, constructori, contractori, experţi cadastrişti etc.
6. Atunci când un investitor studiază piaţa românească, acesta se va consulta cu un expert imobiliar, fie că acesta este un consultant, un avocat, un bancher sau un contabil. Acesta se numără printre cei care contribuie la formarea imaginii ţării şi va influenţa decizia investitorului.
7. Deşi trecem printr-o perioadă de criză, în imobiliare activează zeci de mii de oameni. Odată ce economia îşi va reveni, acest domeniu va genera alte mii de locuri de muncă.
8. Nevoile României în imobiliare sunt uriaşe: locuinţe noi, birouri, spaţii comerciale, unităţi de producţie, drumuri, şcoli, spitale. Niciunul dintre aceste proiecte nu ar fi posibil fără o industrie imobiliară.