2011, an de criză? De ce se încăpăţânează marile reţele imobiliare să deschidă agenţie după agenţie

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare, Ştirea zilei
Publicat pe: 31 August 2011, Ultima actualizare: 31 August 2011

Cumulat, trei mari lanţuri de renume internaţional plănuiesc să atingă un număr de aproape 20 de deschideri pe piaţa locală în acest an.

Deşi procesul de creştere economică a României se află de-abia la început, marii jucători din real estate-ul autohton nu stau câtuşi de puţin pe loc. Ba chiar dimpotrivă. Valentin Ilie, CEO al Coldwell Banker Affiliates of Romania, crede că 2011 a fost cel mai bun an din punctul de vedere al oportunităţilor oferite de piaţa imobiliară – şi nu numai -, atât pentru persoane fizice, cât şi pentru investitori sau companii. “Momentul a fost unul propice pentru extindere, mai ales pentru o companie de dimensiuni mari pe segmentul pe care activează, explicaţia fiind dată de costurile actuale, care sunt semnificativ mai reduse comparativ cu perioada de dinainte de declanşarea crizei economice”, spune reprezentantul Coldwell Banker.

Primul semestru din 2011, mai bun decât 2009 şi 2010 la un loc

În acest context, compania pe care Ilie o conduce a trecut în prima jumătate a acestui an printr-o puternică expansiune, ajungând la un total de 18 agentii imobiliare, după deschiderea a cinci noi sucursale, toate în Bucureşti (Aviaţiei, Carol, Titan, Magheru şi Militari). Acest ritm de extindere este similar celui înregistrat pe tot parcursul lui 2010, când au fost inaugurate tot cinci noi agenţii Coldwell Banker. Pe de altă parte, în anul 2009, în care impactul crizei a fost resimţit cel mai acut în piaţă, nu a avut loc nicio deschidere.

Pe expansiune mizează în perioada aceasta şi una dintre reţelele de francize imobiliare internaţionale active pe piaţa autohtonă. Adrian Şişchin, broker/owner al lanţului Re/Max în România, spune că în prima parte a acestui an au fost deschise trei noi agenţii sub brandul pe care îl reprezintă, dintre care două sunt în Bucureşti, iar alta reprezintă o conversie a unei firme mai vechi dintr-un mare oraş al ţării (Grup de Lux, din Cluj). Spre comparaţie, în 2009 sub brandul Re/Max au fost deschise două birouri Re/Max, dar niciunul în 2010. Şişchin spune că la varianta achiziţionării unei francize imobiliare apelează atât agenţii cu experienţă în imobiliare, cât şi brokeri sau oameni de afaceri independenţi care doresc să-şi pornească propria afacere.

Pe lângă deschiderea de noi agenţii, un alt plus al celor două branduri de renume internaţional constă în faptul că anul acesta nu au închis niciun birou, ci şi-au consolidat poziţia pe piaţă.

Cu piciorul pe acceleraţie şi în 2012

Pe acelaşi model de acţiune intenţionează să meargă marile reţele de agenţii imobiliare şi în perioada următoare. Valentin Ilie spune că procesul de extindere va continua cu siguranţă atât în restul lui 2011, cât şi în 2012, pentru a ajunge la o acoperire teritorială cât mai bună în Bucureşti, dar şi în restul ţării. Pe termen scurt, unul dintre obiectivele companiei este de a ajunge la o reţea de minimum 20 de agenţii până la finalul acestui an.

La rândul său, Şişchin spune că în acest moment se află în discuţii pentru deschiderea a încă trei firme sub brandul Re/Max până la finele acestui an, atât în Bucureşti, cât şi în ţară.

Şi reţeaua de francize imobiliare Century 21 are pentru acest an un obiectiv îndrăzneţ de extindere. Aceasta vrea să crească în 2011 cu şase noi unităţi, dublu faţă de cele trei agenţii deschise anul trecut.

 

 

 

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cât de sigur este să lucrezi ca femeie în imobiliare? Situații de vulnerabilitate și metode de prevenție

Femeile care activează în domeniul imobiliar din România se confruntă uneori în activitatea profesională cu diverse situații dificile, în special în interacțiunile avute cu clienții, dar și în dinamica...

citește mai departe
Ce strategie de lucru a adoptat rețeaua de agenții RE/MAX pentru când vom ieși din izolare

Agentul va utiliza echipament de protecție în interacțiunile directe cu clienții, pentru a minimiza riscurile de răspândire a virusului COVID-19. Pentru a răspunde la realitatea de după ieșirea din...

citește mai departe
Imobiliare.ro: În ciuda pandemiei, statisticile arată că există, chiar și acum, un interes solid pentru piața locuințelor

Deși evenimentele din plan social impun o stare de expectativă, cei aflați în căutarea unei case nu au dispărut, totuși, de pe fața pământului – este de așteptat ca,...

citește mai departe
Imobiliare de Romania. Episodul 2: (Ne)profesionistii

Din episodul anterior: Actorii pietei imobiliare, principalii beneficiari ai unei piete neprofesioniste, au fost identificati si demascati: dezvoltatorii, ziarele si site-urile de publicitate imobiliara, vanzatorii si cumparatorii privati care...

citește mai departe
De cât fac afaceri agenţiile de top din afara Capitalei

În marile oraşe ale ţării, miza jocurilor imobiliare este semnificativ mai mică faţă de Bucureşti. Capitala este, de departe, cea mai importantă piaţă imobiliară a ţării, marile companii de...

citește mai departe