2010, cel mai prost an pentru retailul european din 1983 încoace. 2011 ar putea aduce o revenire

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Publicat pe: 4 Aprilie 2011, Ultima actualizare: 04 Aprilie 2011

Centrele comerciale programate spre livrare în acest an însumează o suprafaţă cu o treime mai mare decât cea de anul trecut.

După un an greu pentru retailul european, 2011 ar trebui să aducă o revenire la acest capitol. Potrivit unui raport de piaţă realizat de compania de consultanţă Cushman & Wakefield, în Europa ar trebui finalizate anul acesta centre comerciale cu o suprafaţă totală de 6,9 milioane de metri pătraţi, ceea ce ar reprezenta un plus de 33% faţă de volumul de 5,2 milioane de metri pătraţi înregistrat anul trecut. Potrivit datelor companiei, 2010 a adus o scădere de 30% a livrărilor de spaţii comerciale moderne, ceea ce reprezintă cel mai mare declin din 1983 încoace. În ceea ce priveşte valoarea absolută a suprafeţei livrate, aceasta a atins cel mai scăzut nivel din anul 2004.

România, pe locul 10 în topul livrărilor
Pentru anul în curs, mai mult de jumătate dintre pieţele europene ar trebui să înregistreze un avans al activităţii din sectorul de retail, estimează consultanţii din domeniu. Aceştia păstrează însă un ton precaut. „Condiţiile de piaţă rămân nesigure în multe părţi ale Europei, iar suprafaţa aflată în construcţie ar putea creşte sau descreşte odată cu relansarea sau amânarea unor proiecte în funcţie de creşterea economică, vânzările retailerilor şi cererea din partea chiriaşilor”, subliniază reprezentanţii Cushman & Wakefield.

În ceea ce priveşte centrele comerciale programate spre livrare în 2011-2012, România se află pe ultimul loc într-un top zece al ţărilor cu cel mai mare volum de spaţii comerciale programate spre livrare până la sfârşitul anului viitor. Astfel, pe piaţa locală ar trebui să fie finalizată în perioada menţionată o suprafaţă de 256.000 de metri pătraţi. În fruntea clasamentului european se află Rusia şi Turcia, cu o suprafaţă cumulată de peste 4,8 milioane de metri pătraţi. Cu un volum de peste un milion de metri pătraţi, Italia se clasează pe locul al treilea, fiind urmată de ţări precum Franţa, Spania, Polonia, Marea Britanie, Germania şi Croaţia.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Studiu: Cum spun românii că-și vor schimba obiceiurile pe fondul noilor „măsuri de relaxare”. „Instinctele de a socializa și de a experimenta vor răzbate”

Oamenii își doresc să iasă mai mult în parc, să facă mai multă mișcare, dar și să meargă în vacanţe în interiorul ţării. Cele două luni de izolare și...

citește mai departe
Colliers: Marile centre comerciale au făcut investiții de peste jumătate de milion de euro ca să se pregătească pentru redeschiderea din 15 iunie

Retailerii se așteaptă la o recuperare parțială a vânzărilor pe timpul verii și estimează că numărul vizitatorilor ar putea reveni la normal în decembrie. Potrivit datelor Colliers International, centrele...

citește mai departe
Prin atragerea a opt retaileri locali, ERA Shopping Park Oradea îşi creşte gradul de ocupare la 95%

Noile magazine activează pe segmentele de food şi fashion şi însumează o suprafaţă de 1.000 de metri pătraţi. În al doilea trimestru al acestui an, centrul comercial ERA Shopping...

citește mai departe
Bătălia megamallurilor, la final? Dezvoltatorul Colosseum: „Ar fi o sinucidere să mai construiască cineva un asemenea proiect”

Cel mai mare centru comercial din România şi din Europa se pregăteşte pentru începerea lucrărilor de construcţie în partea de nord-vest a Bucureştiului. Începând cu anul 2008, când a...

citește mai departe
Retailul autohton oferă randamente mai mari decât Franţa, Marea Britanie, Cehia sau Polonia. Totuşi, investitorii nu vor să cumpere aici

Cererea pentru proprietăţile de retail de cea mai bună calitate din Europa Centrală a ajuns la cel mai ridicat nivel din 2008 încoace. Potrivit unui studiu de piaţă realizat...

citește mai departe