In timp ce, in urma cu 22 de ani, Pasajul Piata Unirii se inaugura dupa 34 de zile de la inceperea lucrarilor, Pasajul Baneasa, mult mai scurt decat primul, nu este gata nici acum, la doi ani si jumatate de la inceperea lucrarilor.
La 6 iunie 1987, ziarele vremii anuntau o noua realizare a socialismului: inaugurarea Pasajului Piata Unirii, la numai 34 de zile de la inceperea lucrarilor de constructie.
In octombrie 2009, Pasajul Baneasa nu este inca finalizat, la mai bine de doi ani si jumatate de la inceperea lucrarilor.
Presedintele Patronatului Societatilor in Constructii, Gheorghe Polizu, spune ca acum, la lucrarile de infrastructura, lipseste gandirea in perspectiva. “Constructorii mai mult stau, mesterul se impiedica, proiectantul e cine stie pe unde”.
La Piata Unirii au lucrat sute de oameni, fara intrerupere. Lucrarea a fost extrem de complexa, pentru ca pasajul, lung de 900 de metri, a supratraversat doua magistrale de metrou si cursul raului Dambovita.
La Baneasa nu este nici metrou si nici vreun curs de apa, iar pasajul este mai scurt, de numai 560 de metri. In total, lucrarea, care va prelua traficul de peste 2.000 de autovehicule pe ora, va costa statul roman 11 milioane de euro.
Articol preluat de pe bloombiz.ro