Cât de relevantă e DAE în compararea ofertelor bancare...
Dobânda anuală efectivă (DAE) se exprimă sub formă procentuală și repr...
Cumpărătorii care vor să facă achiziții imobiliare sprijinite de finanțare de la bancă simt nevoia de a obține validare din partea unui specialist, atunci când iau decizia finală în alegerea creditului potrivit. Pentru ei, tehnologia nu este neapărat pusă în prim-plan pe parcursul procesului de accesare a unui împrumut, dar există o altă categorie de persoane care o utilizează din plin. Este vorba despre românii care apelează la creditele de consum.
"Ne place foarte mult să folosim tehnologia. Cu toții dăm probabil mulți bani pe telefoane, laptopuri și așa mai departe și, evident, că vrem să le folosim cu orice ocazie pentru a obține confort și viteză. Există, însă, niște diferențe substanțiale între comportamentul consumatorului atunci când vrea un credit de consum și atunci când vrea un credit ipotecar, iar principala deosebire vine din importanța deciziei pe care o ia", a declarat Dan Niculae, Managing Director Imobiliare.ro Finance, în cadrul evenimentului Future Banking Summit 2024.
Decizia de a accesa un credit de consum poate fi luată din impuls, pentru a realiza o achiziție sau pentru a satisface o nevoie urgentă.
"Să zicem că vreau să-mi iau o motocicletă. Fiind vorba despre un credit cu o valoare mică, probabil că cele mai multe bănci îmi vor da suma necesară. Diferențele de costuri sau de condiții nu influențează semnificativ rezultatul final, însă confortul și viteza sunt decisive în momentul respectiv. Am luat banii, m-am dus, mi-am cumpărat motocicleta. Când vine vorba despre o casă, există un pas premergător și anume nevoia omului de a primi validarea că a luat cea mai bună decizie în momentul în care a ales o anumită bancă", a mai explicat reprezentantul Imobiliare.ro Finance la Future Banking Summit 2024.
Acest pas este extrem de important, în contextul în care un credit ipotecar se ia pe o perioadă lungă de timp, chiar și de 30 de ani.
"Vreau să știu soluția, vreau să știu dacă banca îmi va da suficienți bani pentru a cumpăra casa pe care mi-o doresc și mă uit la costuri - o diferență de un punct procentual la dobândă pe un credit de o asemenea valoare și perioadă sigur că face diferența. Dacă nu iau creditul suficient de repede s-ar putea să pierd casa. Sunt mai mulți factori care contribuie la decizia aceasta și clienții de multe ori sunt dispuși să renunțe la confort doar pentru a fi siguri că este luată bine. Ei privesc finanțarea ca pe un mijloc prin care își pot atinge obiectivul", a mai spus Dan Niculae.
Nevoia de validare pe care o simt cei care vor să acceseze un credit ipotecar poate fi satisfăcută și în familie sau în cercul de cunoscuți, dar cel mai adesea se obține în relație cu un expert, fie el din partea băncii, fie el un broker profesionist.
"Tehnologia ajută, vedem deja câteva bănci care digitalizează parte din procese în zona de creditare ipotecară, cum ar fi ING sau BCR. Dar procesul de creditare se finalizează tot cu o vizită la bancă, așa cum cere legislația, nu îți iei casă stând pe canapea și te muți apoi în ea. Așadar, nu putem vorbi momentan despre eliminarea contactului uman din acest proces", a conchis Managing Directorul Imobiliare.ro Finance.